.:: سامانه جامع راه گاه - ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی ::.
gear gear
سامانه جامع راه گاه
لیست محصولات

ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی

 

ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
برند خودرو  
همه
کشنده ولوو
اتوبوس اسکانیا
کشنده اسکانیا
کشنده رنو
اتوبوس ولوو
برند قطعه  
همه
DPH
Elring
Febi
Gumet
Lema
  نمایش موارد بیشتر
وضعیت گارانتی  
همه
با گارانتی
بدون گارانتی
لاستیک هلالی کشنده ولوو FH13 و FM9 برند DPH
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
لاستیک هلالی کشنده ولوو FH13 و FM9 برند DPH
لاستیک هلالی سینی جلو کشنده ولوو FH12 برند DPH
لاستیک هلالی سینی جلو کشنده ولوو FH12 برند الرینگ
لاستیک هلالی سینی جلو کشنده ولوو FH13, FM9 برند الرینگ
لاستیک کش کاور موتور اتوبوس اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
لاستیک کش کاور موتور اتوبوس اسکانیا
لاستیک آلومینیومی سر کمک کشنده ولوو FH
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
لاستیک آلومینیومی سر کمک کشنده ولوو FH
لاستیک سرکمک کشنده ولوو FH500 و FH460 و FM4 برند RG100
کش باطری اتوبوس اسکانیا برند RG100
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
کش باطری اتوبوس اسکانیا برند RG100
دسته رادیات کشنده ولوو FH13
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
دسته رادیات کشنده ولوو FH13
دسته رادیاتور فولادی اتوبوس اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
دسته رادیاتور فولادی اتوبوس اسکانیا
دسته رادیاتور آلومینیومی اتوبوس اسکانیا برند RG100
ضربه گیر فنری هفت طبق کشنده رنو
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر فنری هفت طبق کشنده رنو
ضربه گیر کوچک زیر اتاق کشنده اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر کوچک زیر اتاق کشنده اسکانیا
ضربه گیر گنبدی کشنده ولوو برند RG100
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر گنبدی کشنده ولوو برند RG100
ضربه گیر گنبدی کشنده رنو
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر گنبدی کشنده رنو
ضربه گیر بزرگ زیر اتاق کشنده اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر بزرگ زیر اتاق کشنده اسکانیا
ضربه گیر دو سر پیچ بزرگ کشنده اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر دو سر پیچ بزرگ کشنده اسکانیا
ضربه گیر دو سر پیچ بزرگ اتوبوس اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر دو سر پیچ بزرگ اتوبوس اسکانیا
ضربه گیر دو سر پیچ سایز متوسط کشنده اسکانیا
ضربه گیر دو سرپیچ کوچک کشنده اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر دو سرپیچ کوچک کشنده اسکانیا
ضربه گیر دو سرپیچ کوچک اتوبوس اسکانیا
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر دو سرپیچ کوچک اتوبوس اسکانیا
ضربه گیر زیر فنر هفت طبقه کشنده ولوو برند RG100
ضربه گیر زیر فنر هفت طبقه کشنده ولوو برند SPCO
ضربه گیر شش پری کشنده ولوو FH
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر شش پری کشنده ولوو FH
ضربه گیر شش پری صفحه دار کشنده ولوو FH
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر شش پری صفحه دار کشنده ولوو FH
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند Febi
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند Febi
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند Gumet
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند Gumet
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند Lema
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند Lema
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند SEM
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
بوش پایه اتاق کشنده ولوو FH برند SEM
بوش پایه اتاق کشنده اسکانیا 380
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
بوش پایه اتاق کشنده اسکانیا 380
بوش پایه اتاق ولو (FH500-FH460New)
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
بوش پایه اتاق ولو (FH500-FH460New)
ضربه گیر کله قندی کاپوت بزرگ ولوو F-NL- N
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر کله قندی کاپوت بزرگ ولوو F-NL- N
ضربه گیر آهنی سرکمک ولو FH-FM
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر آهنی سرکمک ولو FH-FM
ضربه گیر بدون پیچ زیر اتاق کشنده ولوو FH
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر بدون پیچ زیر اتاق کشنده ولوو FH
لاستیک ضربه گیر کله قندی زیر اتاق FH
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
لاستیک ضربه گیر کله قندی زیر اتاق FH
ضربه گیر (سه شیار) کله قندی زیر فنر جلو ولوو N
ضربه گیر کله قندی کاپوت کوچک ولوو F-NL- N
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر کله قندی کاپوت کوچک ولوو F-NL- N
ضربه گیر کله قندی زیر فنر جلو ولوو
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر کله قندی زیر فنر جلو ولوو
ضربه گیر کله قندی زیر اتاقی پیچ دار اسکانیا
ضربه گیر زیر اتاق کله قندی کشنده ولوو FH
ضربه‌گیر و قطعات لاستیکی
ضربه گیر زیر اتاق کله قندی کشنده ولوو FH

1
2

یکی از متداول‌ترین مواد برای قطعات خودرو، لاستیک است که پردازش آن راحت و آسان است. جنس قطعات لاستیکی معمولا لاستیک طبیعی (NR)، SMR، سیلیکون یا EPD است. قطعات لاستیکی خودرو می‌توانند در کاربردهای مختلفی مانند بالشتک، آب‌بندی، عایق‌بندی، میرایی لرزش، کاهش نویز و ... در خودرو مورد استفاده قرار بگیرند. با این حال، عملکرد و دوام قطعات به نوع، درجه و کیفیت لاستیک مورد استفاده بستگی دارد. بنابراین، شما باید قطعات لاستیکی مناسب خودرو را بر اساس نیاز و مشخصات خود انتخاب کنید. در ادامه با انواع قطعات لاستیکی خودرو سنگین و به خصوص ضربه گیر لاستیکی آشنا می‌شویم. 

انواع قطعات لاستیکی خودرو 

انواع متداول قطعات لاستیکی خودرو که در قسمت‌های مختلف خودرو یافت می‌شوند به شرح زیر است:  

  • واشرهای لاستیکی: واشرها دیسک‌های لاستیکی نازکی هستند که برای آب‌بندی مفاصل، جلوگیری از نشت مایع یا گاز یا به عنوان فاصله‌دهنده یا ضربه‌گیر بین قطعات فلزی استفاده می‌شوند. 
  • حلقه‌های لاستیکی: حلقه‌های لاستیکی در سوراخ‌های پانل‌های فلزی یا پلاستیکی برای محافظت از سیم‌ها یا کابل‌ها در برابر آسیب و کاهش لرزش و انتقال صدا قرار می‌گیرند. 
  • شمع‌ها و درپوش‌های لاستیکی: این قطعات لاستیکی برای پوشاندن سوراخ‌ها یا منافذ در لوله‌ها، سوپاپ‌ها یا سایر قسمت‌های خودرو استفاده می‌شوند تا از ورود یا خروج کثیفی، گرد و غبار، رطوبت یا اجسام خارجی به سیستم جلوگیری کنند. 
  • لوله‌های لاستیکی: لوله‌های لاستیکی انعطاف‌پذیر می‌توانند برای سازگاری با تغییرات فشار یا دما منبسط و منقبض شوند. آنها برای اتصال قسمت‌های مختلف خودرو که نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند، مانند موتور و سیستم اگزوز استفاده می‌شوند.  
  • حلقه‌های اورینگ: حلقه‌های لاستیکی دایره‌ای که برای آب‌بندی مفاصل و جلوگیری از نشت مایعات یا گازها استفاده می‌شوند یا به عنوان فاصله‌دهنده یا ضربه‌گیر بین قطعات فلزی عمل می‌کنند. 
  • سایر قطعات لاستیکی خودرو: بسیاری دیگر از قطعات لاستیکی خودرو دارای عملکردها و کاربردهای خاصی در خودرو هستند، مانند شیلنگ‌های لاستیکی، واشر، مهر و موم، پایه‌ها، لنت‌ها، ضربه‌گیرها و ...

چگونه قطعات لاستیکی خودرو را انتخاب کنیم؟ 

انتخاب قطعات لاستیکی مناسب برای وسیله نقلیه شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

عملکرد و محل قطعه 

قطعات مختلف نقش‌ها و الزامات متفاوتی در خودرو دارند. بنابراین هنگام انتخاب نوع و درجه لاستیک باید عملکرد و محل قرارگیری قطعه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، واشر لاستیکی که برای آب‌بندی خطوط سوخت استفاده می‌شود، باید در برابر روغن و حرارت مقاوم باشد، در حالی که واشر لاستیکی که برای آب‌بندی پنجره‌ها استفاده می‌شود، باید در برابر اشعه UV و هوا مقاوم باشد.

کیفیت و دوام قطعه 

همه قطعات لاستیکی کیفیت یکسانی ندارند. عملکرد و طول عمر قطعات بسته به کیفیت و درجه لاستیک استفاده شده می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین در انتخاب نوع و درجه لاستیک باید کیفیت و دوام قطعه را در نظر بگیرید. لاستیک طبیعی خاصیت ارتجاعی و ارتجاعی خوبی دارد، اما در برابر گرما و روغن مقاومت ضعیفی دارد، در حالی که لاستیک مصنوعی در برابر گرما و روغن مقاومت بهتری دارد اما کشش و ارتجاعی کمتری دارد.

هزینه و در دسترس بودن قطعه

هزینه و در دسترس بودن قطعات لاستیکی خودرو بسته به نوع، درجه و مقدار لاستیک مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین، هنگام انتخاب نوع و درجه لاستیک، باید بودجه و در دسترس بودن خود را در نظر بگیرید. خودروهای مدرن از بسیاری از سیستم‌های مرتبط با یکدیگر ساخته شده‌اند. هر یک از این سیستم‌ها عملکرد متفاوتی دارند و برای عملکرد صحیح و ایمن خودرو به عنوان یک مجموعه کلی ضروری هستند. هر یک از این سیستم‌ها از محصولات الاستومری و پایه لاستیکی متعددی استفاده می‌کنند.

استفاده از الاستومر در صنعت خودرو

سیستم‌های اصلی خودرو شامل موتور، سوخت، اگزوز، خنک‌کننده، روغن‌کاری، گیربکس، پیشرانه، محور، فرمان، ترمز، الکترونیک، سیستم تعلیق، تهویه مطبوع و گرمایش و شاسی (شامل بدنه، چرخ‌ها و لاستیک‌ها) است. هر یک از این سیستم‌ها عملا در هر وسیله نقلیه موتوری یافت می‌شود و هر یک از این سیستم‌ها برای تعامل و پشتیبانی از یکدیگر طراحی شده‌اند. همه این سیستم‌ها از بسیاری از محصولات لاستیکی و الاستومری استفاده می‌کنند. 

 

برای مشاهده کاتالوگ قطعات لاستیکی انواع ماشین سنگین و اتوبوس کلیک کنید.

 

 

قطعات لاستیکی خودرو در چه بخش‌هایی هستند؟ 

هر یک از سیستم‌های منفرد که بخشی از خودروهای مدرن هستند، شامل قطعات لاستیکی و الاستومری متعددی است. هر یک از این قطعات باید مطابق با مشخصات عملکرد مورد نیاز در آن سیستم خاص طراحی و ساخته شوند. نمونه‌هایی از سیستم‌ها و قطعات لاستیکی یا الاستومری که برای آن سیستم ضروری هستند عبارتند از:

موتور، یکی از مراکز اصلی قطعات لاستیکی خودرو

موتور خودرو انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تولید می‌کند. این انرژی می‌تواند با تبدیل سوخت‌هایی مانند بنزین یا گازوئیل یا از بار الکتریکی ذخیره شده در باتری‌ها به انرژی مکانیکی تولید شود. معمولا فشار ناشی از فرآیند احتراق داخلی سوخت به طور مستقیم به قطعات مکانیکی اعمال می‌شود و باعث حرکت آن قسمت‌های مکانیکی می‌شود. این حرکت از طریق گیربکس به سیستم انتقال قدرت منتقل می‌شود و در نهایت حرکت چرخ‌ها را تامین می‌کند. الاستومرهای مورد استفاده در موتورهای خودرو باید در دماها و فشارهای بالا و قرار گرفتن در معرض سوخت و روغن پایداری داشته باشند. برخی از قطعات مبتنی بر لاستیک و الاستومری که معمولا در سیستم‌های موتور خودرو استفاده می‌شوند:

  • دیافراگم‌ها
  • دسته موتورها 
  • مهر و موم و واشر موتورهای بنزینی و دیزلی
  • شیلنگ‌ها
  • واشر منیفولد
  • قطعات لاستیکی اورینگ 

 

برای اطلاع از قیمت قطعات لاستیکی با کیفیت و خرید اینترنتی قطعات لاستیکی در سایت ثبت نام کنید و استعلام قیمت بگیرید.

 

 

قطعات لاستیکی خودرو در سیستم‌های سوخت و انتشار

سیستم سوخت شامل مخزنی برای ذخیره سوخت، لوله‌ها، پمپ‌ها، فیلترها و انژکتورها یا کاربراتوری برای کنترل مخلوط سوخت و هوای لازم برای احتراق مناسب است. عملکرد سیستم انتشار گازهای سوخته شده از محفظه احتراق به خارج است. یک سیستم انتشار معمولی خودرو شامل منیفولد اگزوز، لوله‌ها، مبدل کاتالیزوری (که انتشار مضر هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن را در جو کاهش می‌دهد) و یک صدا خفه کن (برای کاهش انتشار نویز) است. الاستومرهای مورد استفاده در سوخت خودرو و سیستم‌های انتشار باید تحمل دماهای بالا و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و گازهای خورنده را از خود نشان دهند. برخی از قطعات مبتنی بر لاستیک و الاستومری که معمولا در سیستم‌های سوخت و آلایندگی خودرو استفاده می‌شوند:

  • آب‌بندی دریچه‌های توپ
  • واشر صندلی ورودی سوخت کاربراتور
  • آب‌بندی دریچه‌های کنترل آلایندگی
  • آویز اگزوز
  • •    درپوش سوخت
  • تزریق سوخت
  • دیافراگم پمپ بنزین
  • آب‌بندی پمپ بنزین
  • شیلنگ‌ها
  • اورینگ‌ها 
  • واشر

 

راه گاه، فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی، تامین کننده و تولید کننده قطعات لاستیکی و سیلیکونی ماشین سنگین

 

 

کاربرد قطعات لاستیکی در سیستم‌های خنک کننده موتور

سوزاندن کنترل شده سوخت در یک موتور احتراق داخلی، گرمای زیادی را به عنوان محصول جانبی تولید می‌کند. اگر موتور خنک نشود در اثر حرارت از بین می‌رود. برخی از خودروها دارای موتورهای خنک‌کننده هوا هستند، که در آن حجم زیادی از هوای بیرون بر روی موتور قرار می‌گیرد، موتوری که به گونه‌ای طراحی شده است که سطح بیرونی زیادی برای دفع گرما داشته باشد. اکثر خودروهای مدرن که دارای موتورهای خنک‌شونده با مایع هستند، معمولا یک سیستم گردش خون بسته شامل گذرگاه‌های داخل بلوک موتور و سرها، یک پمپ آب برای به گردش درآوردن مایع خنک‌کننده مایع، یک ترموستات برای کنترل دمای مایع خنک‌کننده، یک رادیاتور برای خنک‌کننده مایع خنک‌کننده، یک درپوش رادیاتور برای کنترل فشار در سیستم و شیلنگ‌های متصل برای انتقال رادیاتور بین موتور.
الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های خنک‌کننده موتور خودرو باید تحمل دماهای بالا و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و مایع خنک‌کننده (معمولا مخلوطی شامل اتیلن گلیکول یا پروپیلن گلیکول) و سایر مواد شیمیایی را از خود نشان دهند. برخی از قطعات لاستیکی و الاستومری که معمولا در سیستم‌های خنک‌کننده موتور خودرو استفاده می شوند:

  • آب‌بندی دریچه‌های توپ
  • شیلنگ‌های خنک‌کننده
  • شیلنگ‌ها
  • قطعات لاستیکی اورینگ 
  • واشر مخزن رادیاتور
  • واشر

قطعات لاستیکی در سیستم‌های روغن کاری موتور

عملکرد سیستم روانکاری برای کاهش سایش ناشی از اصطکاک قطعات فلزی متحرک و همچنین انتقال گرمای اضافی است. در موتور، سیستم روغن‌کاری به گردش در می‌آید و روغن را به تمام قسمت‌های متحرک موتور می‌رساند و روغن را جمع‌آوری، تمیز و خنک کرده و دوباره به گردش در می‌آورد. الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های روغن کاری موتور خودرو باید تحمل دما و فشار بسیار بالا و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی را از خود نشان دهند. برخی از قطعات مبتنی بر لاستیک و الاستومری که معمولا در سیستم‌های روغن کاری موتور خودرو استفاده می‌شوند:

  • آب‌بندی دریچه‌های توپ
  • واشر تابه روغن
  • واشر پمپ روغن
  • مهر و موم روغن
  • اورینگ‌ها 

 

راه گاه، یکی از برترین تولید کنندگان قطعات لاستیکی کشور و مرکز فروش قطعات لاستیکی و انواع ضربه گیر خودروهای سنگین رنو، داف، بنز، ولوو و اسکانیا

 

 

قطعات لاستیکی خودرو در سیستم‌های انتقال 

نیروی مکانیکی موتور از طریق سیستم انتقال قدرت به میل محرک منتقل می‌شود. گیربکس از یک سیستم به هم پیوسته از چرخ دنده‌ها، شفت‌ها، مجموعه‌های کلاچ و اجزای الکتریکی تشکیل شده است. گیربکس از طریق یک سری نسبت دنده، سرعت بالای موتور احتراق داخلی را به سرعت چرخ آهسته‌تر کاهش می‌دهد و گشتاور را در این فرآیند افزایش می‌دهد. الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های انتقال خودرو باید تحمل دماهای بالا، گشتاور و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن، انتقال و سیالات دیفرانسیل را از خود نشان دهند. برخی از قطعات لاستیکی و الاستومری که معمولاً در سیستم انتقال خودرو استفاده می شوند:

  • آب‌بندی دریچه‌های توپ
  • واشرها
  • اورینگ ها (درزگیرهای محوری، ایستا و خرد کننده)
  • مهر و موم شعاعی
  • واشرهای تراست
  • مهر و موم مبدل انتقال
  • مهر و موم و واشر انتقال
  • مهر و موم جام U
  • مهر و موم برف پاک کن

سیستم‌های انتقال قدرت 

نیروی حاصل از میل لنگ موتور به گیربکس منتقل می‌شود. خروجی گیربکس از طریق یک میل محرک به یک یا چند دیفرانسیل منتقل می‌شود که به نوبه خود به چرخ‌ها نیرو می‌دهد. الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های پیشرانه خودرو باید در برابر دماهای بالا و نیروهای گشتاور و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی تحمل داشته باشند. برخی از قطعات مبتنی بر لاستیک و الاستومری که معمولا در سیستم‌های پیشرانه خودرو استفاده می‌شوند:

  • بلبرینگ مهر و موم
  • چکمه‌های محور محرک
  • سیستم‌های محوری

محورها برای انتقال گشتاور حرکتی به چرخ‌ها و همچنین حفظ موقعیت چرخ‌ها نسبت به یکدیگر و بدنه خودرو عمل می‌کنند. محورهای موجود در سیستم نیز باید وزن وسیله نقلیه به علاوه هر بار را تحمل کنند. الاستومرهای مورد استفاده در محورهای خودرو باید تحمل دماهای بسیار بالا و نیروهای گشتاور و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی را از خود نشان دهند. برخی از قطعات مبتنی بر لاستیک و الاستومری که معمولا در سیستم‌های محور خودرو استفاده می‌شوند:

  • مهر و موم محور
  • بلبرینگ مهر و موم
  • چکمه‌های CVJ
  • آب‌بندی محوری سبک و سنگین
  • مهر و موم انتهای چرخ

 

راه گاه، فروشگاه قطعات لاستیکی و ضربه گیر انواع تریلی، کامیون و اتوبوس ولوو، اسکانیا، بنز، رنو و داف
برای خرید قطعات لاستیکی کافی است ثبت نام کنید.

 

سیستم‌های فرمان 

یک سیستم فرمان برای کنترل جهت حرکت در یک وسیله نقلیه در حال حرکت ضروری است. انواع مختلفی از سیستم‌های فرمان وجود دارد که هر کدام از یک سری چرخ‌های متصل، میله‌ها، مفاصل و اتصالات تشکیل شده است. بسیاری از سیستم‌های فرمان شامل فرمان هیدرولیک یا برقی برای کمک به حرکت چرخش فرمان هستند. الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های فرمان خودرو باید در برابر دماهای بسیار بالا و نیروهای گشتاور و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی تحمل داشته باشند. برخی از قطعات لاستیکی و الاستومری که معمولا در سیستم‌های فرمان خودرو استفاده می‌شوند:

  • حلقه‌های پشتیبان
  • شیلنگ‌ها
  • مهر و موم قفسه داخلی و خارجی
  • مهر و موم شفت ورودی
  • شیلنگ‌های فرمان برق
  • اورینگ پمپ فرمان برق 
  • مهر و موم فرمان برقی 
  • جدا کننده‌های نصب دنده فرمان 
  • اورینگ‌های دنده فرمان 
  • چکمه‌های قفسه فرمان 

قطعات لاستیکی خودرو در سیستم‌های ترمز

سیستم ترمز یکی از عملکردهای ضروری خودرو است. زیرا کند و متوقف کردن ماشین اهمیت زیادی در هنگام رانندگی دارد. ترمزهای هوا معمولا در وسایل نقلیه سنگین‌تر مانند کامیون‌ها استفاده می‌شوند، در حالی که سیستم‌های ترمز هیدرولیک (اغلب با یک تقویت‌کننده خلاء - یعنی «ترمزهای قدرت») در وسایل نقلیه کوچک‌تر مانند خودروهای سواری استفاده می‌شوند.
الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های ترمز خودرو باید در برابر نشت هوا یا سیال تحت شرایط دما و فشار بسیار بالا و قرار گرفتن در معرض مایعات ترمز، سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی، آ‌ب‌بندی محکمی داشته باشند. برخی از قطعات لاستیکی و الاستومری که معمولا در سیستم‌های ترمز خودرو استفاده می‌شوند: 

  • مهر و موم درپوش ترمز
  • دیافراگم‌های ترمز
  • شیلنگ ترمز
  • چکمه‌های پین کولیس، بوش‌های ساپورت
  • مهر و موم گرد و غبار
  • مهر و موم هیدرولیک
  • کاسه نمد سیلندر اصلی، دیافراگم، گرومت، آب‌بند جلو و عقب
  • لنت ترمز ارگانیک
  • اورینگ‌ها 
  • بوش‌های پین

 

سیستم راه گاه، بهترین برند قطعات لاستیکی اصفهان با امکان فروش عمده قطعات لاستیکی و قیمت‌های مناسب نسبت به قیمت قطعات لاستیکی در بازار 

 

سیستم‌های الکترونیک

سیستم‌های جرقه‌زنی و روشنایی، از جمله دینام و باتری، در خودروهای تجاری اولیه وجود داشت. در خودروهای مدرن، سیستم‌های کنترل الکترونیکی علاوه بر این، برای کنترل هر یک از زیرسیستم‌های دیگر که خودرو را تشکیل می‌دهند، عمل می‌کنند. ماژول‌های الکترونیکی جداگانه موتور، گیربکس و شاسی را کنترل می‌کنند، در حالی که سایر ماژول‌های الکترونیکی به ایمنی، کمک راننده، راحتی سرنشینان و سرگرمی کمک می‌کنند. در هر یک از این ماژول‌ها، واحدهای حسگر داده‌ها را به یک واحد کنترل الکترونیکی مرکزی ارسال می‌کنند که به طور فعال زیرسیستم را در زمان واقعی کنترل می‌کند. همه این سیستم‌های الکترونیکی باید به درستی عایق‌بندی شده و از رطوبت و کثیفی محافظت شوند.
الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های الکترونیکی خودرو باید در برابر نشت رطوبت و کثیفی در محیط‌های عملیاتی مانند دمای بسیار بالا یا پایین و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی بالقوه خورنده مقاومت نشان دهند. برخی از قطعات مبتنی بر لاستیک و الاستومری که معمولاً در سیستم‌های الکترونیک خودرو استفاده می‌شوند:

  • مهر و موم ضد رطوبت
  • شاخه‌های مهار سیم
  • دریچه‌های عبور سیم 

انواع ضربه گیر لاستیکی در سیستم‌ تعلیق خودرو

سیستم تعلیق خودرو با دور نگه داشتن سرنشینان خودرو از صدای جاده، ارتعاشات و دست‌اندازها به هندلینگ جاده و ترمز و کیفیت سواری کمک می‌کند. سیستم تعلیق همچنین از خود خودرو و هرگونه محموله در برابر آسیب و سایش محافظت می‌کند. علاوه بر این به ایمنی و لذت بردن بیشتر از رانندگی کمک می‌کند. الاستومرهای مورد استفاده در سیستم‌های تعلیق خودرو باید تحمل دماهای بسیار بالا، نیروهای فشار و گشتاور و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی را از خود نشان دهند. برخی از قطعات لاستیکی و الاستومری که معمولا در سیستم‌های تعلیق خودرو استفاده می‌شوند:

  • پایه‌های بدنه
  • بوشینگ‌ها
  • پایه‌های شاسی
  • بوت و آستر CV
  • دمپرها
  • مهر و موم بازوی بیکار
  • مهر و موم سیلندر اصلی و آب بند فشار
  • اورینگ‌ها
  • مهر و موم میله
  • بادگیر ضربه‌گیر
  • اورینگ کمک فنر
  • سیل کمک فنر
  • مهر و موم جام U
  • پایه‌های ویبره و فنرهای هوا
  • مهر و موم برف پاک کن

 

لیست قطعات لاستیکی برند RG100 را در کاتالوگ محصولات ببینید. 

 

سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش

واحدهای تهویه مطبوع خودرو قبل از اواسط دهه 1990 از مخلوط‌های مختلفی از گازهای معدنی حاوی کلر (CFC) به عنوان مبرد استفاده می‌کردند. کلر موجود در این ترکیبات هنگامی که در محیط آزاد می‌شود، باعث آسیب به لایه ازن اتمسفر می‌شود. بنابراین، اخیرا، مبردهای مختلف، به ویژه ترکیب هیدروکربنی ایزوپنتان و ایزوبوتن ساخته شده است. برخی از قطعات لاستیکی و الاستومری که معمولا در سیستم‌های تهویه مطبوع و گرمایش خودرو استفاده می‌شوند:

  • شیلنگ‌های کانال هوا
  • دیافراگم‌های کمپرسور
  • شیلنگ کانال
  • واشرهای هسته بخاری
  • اورینگ‌ها 
  • شیلنگ‌های مخزن و قطعات لاستیکی سیلیکونی 
  • مهر و موم ترموستات، دوشاخه، چکمه و واشر

قطعات لاستیکی در بدنه خودرو

بدنه خودرو سرنشینان و محموله خودرو را نسبت به محیط بیرون ایزوله و محافظت می‌کند. بدنه معمولا دارای چندین قسمت متحرک مانند در و پنجره است. الاستومرهای مورد استفاده در بدنه خودروها باید بتوانند ویژگی‌های آب‌بندی را تحت شرایط محیطی متفاوت از جمله قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض سوخت، روغن و سایر مواد شیمیایی حفظ کنند. برخی از قطعات لاستیکی و الاستومری که معمولا در بدنه خودرو استفاده می‌شود:

  • مهر و موم سنسور کیسه هوا
  • بوشینگ‌ها
  • مهر و موم درب
  • لنت‌های کف
  • مهر و موم چراغ جلو
  • مهر و موم محفظه سنسور
  • آب‌بندی پنجره‌ها
  • برف پاک کن

 

منبع: technoad | onisrubber 

 



logo-samandehi
  خبر نامه  
جهت اطلاع از محصولات جدید و تخفیفات ویژه فرم زیر را پر کنید

فروشگاه یا تعمیرگاه    /    راننده یا مالک خودرو
  منو ها  
  محصولات  
  تماس با ما  

تلفن دفتر مرکزی اصفهان: 03142499900 

تماس مستقیم با مدیر فروش: 09190954864

تماس مستقیم با خدمات پس از فروش: 09190954863

تلفن تماس دفتر تهران: 02188196561 

تلفن انبار مرکزی: 03142499137-8 

 

 

 

 

 

© حقوق کپی برداری برای سامانه جامع راه گاه محفوظ می باشد . طراحی و برنامه نویسی توسط طراحی و توسعه وب سایت صبا